DKSH, Hwa Tai jalin kerjasama strategik kembang pasaran biskut di Semenanjung

PETALING JAYA, 23 Ogos 2024 – Unit Perniagaan Barangan Pengguna DKSH dengan bangga mengumumkan kerjasama strategik baharu dengan Hwa Tai, pengeluar dan pengedar terkemuka produk biskut dan konfeksi berkualiti tinggi di Malaysia.

Kerjasama itu bertujuan untuk memperluas kehadiran Hwa Tai di Semenanjung dengan memanfaatkan rangkaian pengedaran yang luas dan kepakaran tempatan yang mendalam dari DKSH.

Kawasan pengedaran dan variasi produk yang tersedia untuk pengguna akan ditingkatkan dengan menawarkan pilihan produk berkualiti tinggi yang lebih luas kepada liputan pasaran yang lebih besar.

Di bawah perjanjian ini, DKSH Malaysia akan menyediakan Perkhidmatan Pengembangan Pasaran yang lengkap termasuk pemasaran dan jualan, perkhidmatan pemasaran lapangan, pengedaran dan logistik, serta kredit dan kutipan untuk rangkaian biskut LUXURY dari Hwa Tai.

Ia bagi memastikan bahawa produk tersebut tersedia melalui pelbagai saluran pengedaran seperti perdagangan moden dan tradisional, rantaian pasar mini, dan kedai serbaneka.

Pengurus Besar di Hwa Tai Industries Berhad, Telance Teo Giap Cheng meluahkan kegembiraan mengenai kerjasama baharu itu.

“Bekerjasama dengan DKSH adalah peluang yang sangat baik untuk kami mewujudkan, mempromosikan dan mengembangkan produk kami di pasaran Semenanjung.

“Kami telah melihat kejayaan yang dilakar DKSH dengan jenama lain dan mengalih keluar keperluan pengedaran kami kepada mereka, kami dapat memanfaatkan jejak serantau yang luas, rangkaian pengedaran yang kukuh dan tenaga jualan yang berpengalaman.

“Ia bagi memperkukuhkan lagi kehadiran komersial jenama kami dan pertumbuhan berterusan di pasaran Semenanjung,” katanya.

Sementara itu, Naib Presiden, Barangan Pengguna Bergerak Pantas, DKSH Malaysia,Daniel Schwalb menambah:
“Kami tidak sabar untuk menggabungkan kepakaran dan sumber daya kami untuk meningkatkan produk biskut Hwa Tai dalam sektor barangan pengguna bergerak pantas di Malaysia.

“Bersama-sama, kami berhasrat untuk menetapkan piawaian baru dengan memastikan pengguna di Semenanjung
mempunyai akses kepada biskut berkualiti tinggi dan pilihan produk unggul yang lebih luas.

“Kerjasama ini akan memperluas kawasan pengedaran, meningkatkan variasi produk dan memperluas liputan
pasaran, yang menunjukkan komitmen kami untuk melayani pelanggan dan memperkayakan pengalaman kulinari mereka.”