DKSH raih gelaran berprestij pada The Asset Triple A Treasurise Awards 2024

PETALING JAYA, 4 Jun 2024 – DKSH, penyedia Perkhidmatan Pengembangan Pasaran terkemuka di Asia dan luar, menerima tiga anugerah Best Payments and Collections Solution pada The Asset Triple A Treasurise Awards 2024 untuk Malaysia dan Thailand.

Pencapaian yang signifikan itu menonjolkan prestasi cemerlang dan strategi inovatif DKSH.

The Asset Triple A Treasurise Awards 2024 menetapkan piawaian kecemerlangan dalam perbendaharaan korporat, kewangan perdagangan, rantaian bekalan dan inisiatif pengurusan risiko di seluruh Asia Pasifik, Timur Tengah, Eropah dan Amerika Utara.

Ia bertujuan untuk mengiktiraf perusahaan dan institusi kewangan yang telah menunjukkan prestasi cemerlang dan inovasi dalam bidang masing-masing sepanjang tahun lalu.

Penerimaan DKSH bagi gelaran berprestij Best Payments and Collections Solution untuk Malaysia dan Thailand menunjukkan kerjasama inovatif mereka dengan bank rakan kongsi, Deutsche Bank dan HSBC serta pelaksanaan penyelesaian holistik yang berjaya.

Kejayaan DKSH pada The Asset Triple A Treasurise Awards 2024 mencerminkan usaha berterusan mereka untuk menyediakan perkhidmatan dan sokongan yang tiada tandingan kepada pelanggan merentasi pelbagai industri.

Dengan tumpuan kepada inovasi, integriti dan kepuasan pelanggan, DKSH kekal di barisan hadapan dalam Perkhidmatan Pengembangan Pasaran, memacu pertumbuhan dan kemakmuran dalam pasaran yang dilayani.

DKSH Management Malaysia diiktiraf atas pendekatan mereka yang komprehensif termasuk mengautomatikkan pembayaran melalui sambungan host-to-host dan memperkemaskan proses kutipan untuk mengoptimumkan pengurusan modal kerja.

Sementara itu, DKSH Thailand telah dianugerahkan kerana melaksanakan rangkaian penuh penyelesaian, seperti QR PromptPay dan fungsi pembayaran bil merentas bank untuk meningkatkan pengalaman pembayaran pelanggan dan memberikan lebih banyak keterlihatan untuk syarikat melalui penyelarasan penyata bank automatik serta pemberitahuan masa nyata untuk setiap pembayaran dan penyelarasan automatik melalui sambungan API.

Mengulas tentang pencapaian luar biasa ini, Naib Presiden, Kewangan Kumpulan di DKSH, Li Ping Yew berkata: “Kami berbesar hati diiktiraf oleh The Asset Triple A Treasurise Awards 2024 atas pencapaian
kami di Malaysia dan Thailand.

Anugerah ini mengukuhkan semangat keusahawanan yang tertanam dalam syarikat kami dan dedikasi kami dalam memberikan hasil yang luar biasa dan penyelesaian inovatif kepada pelanggan dan klien kami, sekaligus memperkuatkan kedudukan kami sebagai rakan kongsi yang dipercayai di rantau ini.”