Sung Kyu adakan konsert solo selama dua hari di Kuala Lumpur

KUALA LUMPUR, 12 Julai 2024 – Ketua kumpulan K-pop INFINITE, Kim Sung Kyu bakal mengadakan konsert solo Jelajah Asia selama dua hari berturut-turut di Zepp Kuala Lumpur pada 10 dan 11 Ogos ini.

Perhentian pertama pada Jelajah Asia itu sudah tentu sangat dinanti-nantikan oleh peminat setia kumpulan INFINITE.

Konsert Kim Sung Kyu 2024 [LV3: Let’s Vacay] Asia Tour itu dianjurkan oleh D-SHOW, dengan Offbeat dan 43 sebagai Promoter.

INFINITE di Malaysia diberi penghormatan untuk menjadi orang pertama yang menonton persembahan solo Sung Kyu yang julung kali diadakan selepas 11 tahun beliau tidak berkunjung ke negara ini.

[LV3: Let’s Vacay] merupakan kesinambungan konsert solonya [LV] selepas [LV2: Like Your Vibes] yang diadakan pada tahun lalu dan [LV1: Light & Voice] pada tahun sebelumnya.

Sudah pasti [LV3: Let’s Vacay] merupakan sesuatu yang tidak boleh dilepaskan oleh peminat yang menantikan kemunculannya selama ini.

Sung Kyu yang berjaya mencipta nama sebagai figura K-pop terkenal mula terlibat dalam bidang seni pada tahun 2010 sebagai ketua kumpulan INFINITE dengan album mini pertama mereka “First Invasion”, yang merangkumi single utama “Come Back Again” yang sekali gus mengukuhkan reputasi mereka sebagai generasi K-pop baharu.

Sejak itu, Sung Kyu terus mencipta kerjayanya dalam pelbagai bidang termasuk muzik, filem, rancangan TV, muzikal dan pengacaraan.

Selepas menamatkan perkhidmatan tentera pada tahun 2020, Sung Kyu kembali beraksi sebagai penghibur dengan mengadakan konsert solo “Shine Encore” selama tiga hari di Seoul.

Selain itu, Sung Kyu sering tampil dalam pertunjukan dan muzikal serta mengeluarkan album mini ketiganya “Inside Me” dan terus aktif hingga kini.

Sejak album mini solo pertamanya “Another Me” yang dikeluarkan pada 2012, sehingga kini dia telah mengeluarkan satu album studio dan lima album mini.

Tiket boleh didapati melalui www.etix.com mulai 17 Julai, 12 tengah hari, berharga RM788 (VIP), RM728 (VIP BOX), RM688 (CAT 1) dan RM588 (CAT 2), tertakluk kepada yuran pemprosesan RM4 dan transaksi RM10 Bayaran.